Blog Lupefoto

Fotograf u fotografa

Jak myslíte, že vypadají naše rodinná fotoalba? Praskají ve švech? Nebo jsme tou pověstnou družkou koně pana kováře?

Jak byl fotograf před objektiv dohnán

V každé rodině to chodí stejně. Dle mého názoru máme fotek dost, Lucka se k označení kovářova kobyla otevřeně hlásí.

Fotek, kde jsme všichni čtyři, je minimum, to je fakt.

Tak dobře. Slyším vycházet z vlastní pusy, když Lůca vychytala správný okamžik a položila mi tu otázku – Kdy konečně?

12Příprava je polovinou úspěchu

Čekal nás stejný proces, jako kohokoli jiného, kdo služby fotografa poptal nebo se je poptat chystá.

Proč tedy naše myšlenkové pochody nepřiblížit zákazníkům. Mohly by jim pomoci v přípravě na focení nebo při samotném výběru fotografa.

Museli jsme si odpovědět na otázky:

Kde (aťas nebo venku, jaká lokalita)?
Kdy (roční období)?
Co na sebe?
Kolik investovat?
Budou holky spolupracovat?
Jaký výsledek očekáváme?
Od koho (záludná otázka pro někoho, kdo focením žije)?

34Když nevíš, co chceš, začni tím, co nechceš

Věděli jsme přesně, jaké by naše fotografování být nemělo:

Postavte se sem, ne sem ne, sem.

Ruce takto, dejte je víc nahoru.

Usmějte se, víc, víc, ještě víc a koukejte mi do objektivu. Všichni. A můžete říci té nejmenší, ať kouká taky?

Teď se převlékněte a půjdeme tam, pak se převléknete a půjdeme tam a pak tam a pak….

Vydržte, už jen hodinu.

Tak to ne.

A od tohoto „ne“ jsme se odpíchli.

56

Tak tedy kde, kdy a hlavně s kým?

Naše představa byla jasná jako nebe po bouřce.

Kde? Exteriér, jedno místo bez přecházení kamkoli (bude to Adršpach, milujeme to tam).

Kdy? Na podzim (krásný začátek naší rodinné série „four seasons“).

Co na sebe? Oblečení v pastelových barvách (jedna varianta, bez převlékání).

Kolik investovat? Fotit se necháváme jednou za čas, upřednostníme větší výdaj, pokud s sebou ponese pravděpodobnost očekávaného výsledku.

Budou holky spolupracovat? Když focení nebude delší než 40 minut a podaří se nám je zabavit, tak (snad) ano.

Jaký výsledek očekáváme? Nestatické a nepřearanžované fotky o emocích, přirozenosti dětství, rodinných vztazích. Taky o Adršpachu, ať těch 170 km stojí za to.

Od koho? Díky tomu, že pořádáme kurzy pro fotografy, jsme měli příležitost spoustu z nich poznat osobně, a to nejen při práci.

78

Rozhodnutí bylo na světě

Anička Horáková z fotimproradost.cz.

Záleží jí na výsledku a to je pro nás moc důležité.

A jak to dopadlo? Fotky řeknou víc, než tisíc slov.

910

Dojmy fotografky 

Zajímalo nás, jak focení vnímala sama fotografka. Zeptali jsme se:

Jaký jsi měla z našeho focení pocit?

Nepopsatelný.

Byla jsem nervózní jako nikdy, protože prostě TY, někdo, jehož práci znám a moc si jí vážím. Potila jsem se jako před maturitou. Navíc místo, který neznám. K tomu už od rána počasí na pikaču.

Nevycházela jsem z údivu, když jsi začal blbnout, ale neslo to svoje ovoce, takže super, i když jsem ze začátku nevěřila, že bude jediná fotka použitelná.

Bylo to skvělý, protože jsi holky dostal tam, kam jsi chtěl, a i když to byla rychlovka, dokázaly se uvolnit a být přirozený.

Když jsem přijala roli nezúčastněného pozorovatele, šlo mi to hned líp. Takže pocity od absolutního šoku, co to do pr… dělá, až k naprostý euforii, že ono to nakonec tak špatný nebude.

Byla to úžasná zkušenost, čekala jsem něco bláznivýho, ale předčilo to všechna má očekávání. Kéž by se mi podařilo takhle fotit častěji.

1112

Pomohl vám článek lépe si představit, jak probíhá příprava a průběh rodinného focení? Co od rodinných fotografií očekáváte vy? Pojďte si splnit vaše přání k nám. Kontaktujte nás a domluvíme vše potřebné.

Menu